vrijdag 30 mei 2008

Geld en geluk?

De avond georganiseerd voor de Happinezlezers in Amsterdam van vorige week was een groot succes. Helemaal uitverkocht (meer dan 250 plaatsen!). Ik vond het heel mooi om te zien dat mensen graag meer willen leren over de combinatie van geld en passie. Tijdens de oefeningen in de zaal deed iedereen enthousiast mee en ik denk dat er heel wat op gang is gebracht in de hoofden van de bezoekers.

Ik weet nog hoe ik voor t eerst bewust ging nadenken over geld en wat voor rol dit speelt in mijn leven. Mijn gedachtes over geld en het uitgeven daarvan. Dit was bij mijn kennismaking met Life Planning. Ik bemerkte bij mezelf dat mijn eigen ervaring met geld en geld verdienen mijn patroon bepaalde voor hoe ik ermee omging. En de combinatie van geld en geluk? Mijn idee was geld maakt niet gelukkig en tegelijk dat je beter ongelukkig kunt zijn met geld dan zonder geld. Maar wat ik ook leerde was dat het ok is om wel geld te hebben en dat je er gelukkig mee mág zijn. Ook in een wereld waar er zoveel mensen het zonder moeten stellen. Het gaat er voor mij om wat je ermee doet. Wat je met je leven doet. Draag je bij aan een betere wereld? Dit kan ieder op zijn/haar manier doen.

Hiervoor zijn niet altijd grote dingen nodig. Eens wat meer aandacht voor de mensen om je heen is al heel belangrijk.

Maar goed, hopelijk heeft Life Planning voor de bezoekers net zoveel in gang gezet als het bij mij heeft gedaan!

Geen opmerkingen: